Indijska startup scena

Alo, Chefe!

 
piše Katarina Karalić
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
 
Urbani Indijci su zaljubljenici u dobru hranu. Restorani u Mumbaiju su mnogobrojni i uvijek puni, osobito vikendom. Mladi Indijci ne oklijevaju ulagati vrijeme (i novac) u isprobavanje novih kulinarskih destinacija, ponekad čak i po cijenu nekoliko sati provedenih u prometu. Razgovori u uredskim kubikulama su obično na temu koje se novo mjesto otvorilo i koje se jelo svakako mora isprobati.

Privatna scena je jednako složena – različite prehrambene navike uglavnom rezultiraju zaključkom da je domaća hrana najbolja, ako ne ‘najsigurnija’. Ako oboje supružnika rade i ne žive u proširenoj obitelji, vjerojatno će imati ili unajmljenu kuharicu ili će često naručivati ne toliko skupu dostavu hrane iz restorana iz svoje okolice. Jedini problem je što će im takva hrana vrlo brzo – dosaditi.


Anil Gelra (lijevo) i Saurabh Saxena

U ovakvom kontekstu pojavljuje se Hola Chef, mobilna aplikacija koja spaja visoko kvalitetne restoranske kuhare s gladnim uredskim želucima. Nazivajući se “fine dining restaurant on the cloud”, Hola Chef crowdsource-a jela od kvalitetnih kuhara i nudi ih online. Meni se obnavlja tri puta dnevno za ručak, snack i večeru. Izbor uključuje u prosjeku 20-ak svježe skuhanih jela povezanih s profilom kuhara i ocjenama ljudi koji su već imali priliku isprobati jelo. Algoritam prikuplja podatke o narudžbama i predviđa potražnju u narednim danima. Kuhari tada dostavljaju hranu centralno koja se potom prosljeđuje preko unaprijed utvrđenih ruta prema naručitelju. Dostava je brza i uredna, a plaćanje se odvija preko mobitela. Cijelo iskustvo ulijeva više povjerenja od poziva uobičajenog lokalnog restorana iz susjedstva s kuhinjom sumnjive kvalitete.



Poduzeće koje su osnovali dvojica inženjera prošle godine u Mumbaiju naglo raste. Početni kapital dobili su od lokalne investicijske firme http://indiaquotient.in/, a pucaju na prikupljanje deset puta veće investicije u sljedećoj fazi ekspanzije. Indijska industrija hrane procjenjuje se na veličinu od 50 milijardi dolara i Hola Chef firma je literalno nađla svoj dio tržišnog ‘kolača’. Tim raste i dečki se planiraju proširiti na cijelo područje grada Mumbaija, a potom pokoriti i druge indijske gradove. Trenutna marketinška strategija im je vrlo jednostavna: društvene mreže i preporuke. Hola Chef trenutno obrađuje oko 250 dostava dnevno, te očekuju 700% rast u nadolazećim mjesecima. Područje online industrije hrane u Indiji je tek u začecima i oni su među prvima. Više o njima možete pronaći u intervjuu ovdje, a kako je cijela tvrtka organizirana ovdje.


Hola Chef možete pratiti i na blogu.

Objavljeno: Sri, 04.05.16. 07:33
Indijska startup scena

redBus - osigurana autobusna karta 

 
piše Katarina Karalić  
U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom  nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg.  opširnije
Objavljeno: Sri, 02.03.16. 17:31
Indijska startup scena

Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima

 
piše Katarina Karalić 
"Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja."
opširnije
Objavljeno: Sri, 10.02.16. 17:18
Indijska startup scena

Avanti obrnuta učionica

 
piše Katarina Karalić  
Dvojica diplomanata sa bombajskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
Objavljeno: Sri, 13.01.16. 18:09
Indijska startup scena

Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga 

 
piše Katarina Karalić   
Paytm je izabrao prave partnere –  a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi.  opširnije
Objavljeno: Sri, 23.12.15. 06:51
Indijska startup scena

UrbanClap – Kupuj Lokalno - Online!

 
piše Katarina Karalić  
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu?   opširnije
Objavljeno: Sri, 09.12.15. 19:18
Indijska startup scena

Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju

 

piše  Katarina Karalić 

“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi - jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.” opširnije
Objavljeno: Sri, 25.11.15. 02:51
Indijska startup scena

Kad Bollywood stupi na start-up scenu 

 
piše Katarina Karalić

Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun. opširnije
Objavljeno: Sri, 11.11.15. 06:32
Indijska startup scena

Druga strana start up priče

 
piše Katarina Karalić 
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Objavljeno: Sri, 28.10.15. 07:58
Indijska startup scena

Dobra hrana, servirana tiho

 
piše Katarina Karalić

Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Objavljeno: Sri, 14.10.15. 17:19
Indijska startup scena

Katica za Sve?

 
Piše Katarina Karalić

 Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Indijska startup scena

Kako je indijska Ola nadmudrila Uber 

 
piše Katarina Karalić   

Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije  pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije
Korisnik:
Lozinka:
Zapamti me:      
PORT.hr