Indijska startup scena

Kako je indijska Ola nadmudrila Uber 

 
piše Katarina Karalić   

Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije  pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište.
 

Pojava gdje druge tvrtke oponašaju uspješnu američku firmu se naziva 'uberfikacija'. Zaista, Ola Cabs su ušli prvi na indijsko tržište s mobilnom aplikacijom agregatora taksi prijevoznika. Danas, šest godina kasnije, Ola ponosno drži 60% tržišnog udjela u Indiji, nudeći razne kategorije prijevoza u preko stotinu indijskih gradova.

Vizija osnivača Bhaviša Agarvale i Ankita Batije je vrlo jednostavna – u budućnosti ljudi ne bi trebali imati potrebu za posjedovanjem osobnog automobila.  U duhu ekonomije dijeljenja, u zemlji koja je ionako opterećena pregustim gradskim prometom i krhkom infrastruktrom – jednostavnije je pozvati taksi službu i k tome imati izbor vrste vozila na raspologanju i jednostavnog načina plaćanja.

Princip je poznat – korisnik preko mobilne aplikacije može pozvati vozilo odmah ili ga naručiti za kasnije te pomoću GPS tehnologije pratiti na mapi dolazak vozača. Plaćanje je moguće gotovinom ili virtualno  Ola Novcem na internetskom računu.


Tržišna vrijednost Ola Cabs-a danas se procjenjuje na 5 milijardi dolara i tvrtka trenutno ima na raspolaganju preko 200 000 vozila. Ola Cabs dnevno odrađuje 150 000 vožnji na kojima zarađuje 15% provizije. Tvrtka je u zadnjem investicijskom krugu osigurala 500 milijuna USD ulaganja i danas nudi uslugu prijevoza po cijeni od 10 rupija (1HRK) po kilometru. Procjenjuje se da će tržište javnog prijevoza u Indiji rasti 25% godišnje i doseći preko 20 milijardi USD vrijednosti u sljedećih 5 godina. Ola Cab ima plan pokriti dodatnih 100 indijskih gradova i proširiti svoje poslovanje u manjim indijskim mjestima. U međuvremenu, tvrtka se poigrava idejama poput dostave hrane preko Ola Cafe-a i dostave namirnica.


U ponudi su različite razine vozila – preko luksuznog Ola Prime do Ola Auto koja poziva auto-rikšu, sveprisutno vozilo na indijskim cestama. Uber je pokušao ponuditi sličnu uslugu u Delhiju, međutim nije ju uspio održati dulje od sedam mjeseci zbog „problema koji su sprječavali tvrtku da proširi uslugu na druge gradove“. U međuvremenu, lokalna Ola nije stala samo na auto-rikšama. Ovaj je tjedan indijski premijer Narendra Modi svečano inaguirao Ola E-rikšu, vozilo koje će omogućiti vozačima ciklo-rikša (još uvijek pristunih na sjeveru zemlje) prelazak na automatsku rikšu te osigurati firmi dodatni segment korisnika niskocjenovnog ranga.


Ola razvija svoj program društvene odgovornosti kroz podržavanje vozača u njihovom podvigu da postanu samostalni. I dok Ola ne posjeduje aute, tvrtka ima ugovor s bankama preko kojih omogućava povoljne kredite za kupovinu auta svojim vozačima. Također je pokrenula program treninga na kojima planira educirati milijun vozača u sljedeće dvije godine.

Tvrtke poput Ole, i kasnije Ubera, su doista promjenile igru na sceni taksi prijevoznika – čineći uslugu jednostavnijom, dostupnijom i jeftinijom. Indijska vlada je dala rok objema tvrtkama do kraja prošlog mjeseca da u svojoj ponudi imaju samo vozila na plin i tako podrže incijativu o održivosti i onečišćenju okoliša. Ola Cabs će definitivno ostati zapamćena kao tvrtka koja je odigrala jednu od ključnih uloga u razvoju indijskog tržišta i ekonomije. Kako Baviš sam kaže: „Indijski lokalni divovi stižu na poduzetničku scenu, i to sa puno kvalitetnijom radnom snagom od svojih kineskih prethodnika.“

Objavljeno: Sri, 04.05.16. 07:33
Indijska startup scena

redBus - osigurana autobusna karta 

 
piše Katarina Karalić  
U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom  nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg.  opširnije
Objavljeno: Sri, 02.03.16. 17:31
Indijska startup scena

Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima

 
piše Katarina Karalić 
"Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja."
opširnije
Objavljeno: Sri, 10.02.16. 17:18
Indijska startup scena

Avanti obrnuta učionica

 
piše Katarina Karalić  
Dvojica diplomanata sa bombajskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
Objavljeno: Sri, 13.01.16. 18:09
Indijska startup scena

Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga 

 
piše Katarina Karalić   
Paytm je izabrao prave partnere –  a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi.  opširnije
Objavljeno: Sri, 23.12.15. 06:51
Indijska startup scena

UrbanClap – Kupuj Lokalno - Online!

 
piše Katarina Karalić  
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu?   opširnije
Objavljeno: Sri, 09.12.15. 19:18
Indijska startup scena

Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju

 

piše  Katarina Karalić 

“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi - jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.” opširnije
Objavljeno: Sri, 25.11.15. 02:51
Indijska startup scena

Kad Bollywood stupi na start-up scenu 

 
piše Katarina Karalić

Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun. opširnije
Objavljeno: Sri, 11.11.15. 06:32
Indijska startup scena

Druga strana start up priče

 
piše Katarina Karalić 
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Objavljeno: Sri, 28.10.15. 07:58
Indijska startup scena

Dobra hrana, servirana tiho

 
piše Katarina Karalić

Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Objavljeno: Sri, 14.10.15. 17:19
Indijska startup scena

Katica za Sve?

 
Piše Katarina Karalić

 Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Indijska startup scena

Alo, Chefe!

 
piše Katarina Karalić
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Korisnik:
Lozinka:
Zapamti me:      
PORT.hr