Objavljeno: Sri, 23.12.15. 06:51
Indijska startup scena

UrbanClap – Kupuj Lokalno - Online!

 
piše Katarina Karalić  
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu?  
 
 

Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu? Marketinški stručnjaci tvrde da je motivacija u olakšanom načinu kupovanja koji štedi vrijeme, iako maloprodajni trgovci još uvijek uglavnom ne vide dodatnu vrijednost u ulaganju u online ponudu. Kupci uglavnom ne mare – online ili ne – i odlučuju na temelju onoga što im se više isplati u datom trenutku.

 

Već smo prije pisali o jednom takvom hyperlokal startu biznisu Taskbob, a ovaj put ćemo pobliže opisati njegovog ljutog kompetitora – UrbanClap.

 

UrbanClap je firma koja je osnovana tek prije nešto više od godinu dana, a već sjedi na drugoj rundi ulaganja od 25 milijuna USD (u prvom valu su skupili 12 milijuna USD). UrbanCalp je online tržišno mjesto usluga od jednostavnih popravaka u domu do složenijih kao što je planiranje vjenčanja ili čak prijava poreza.

 

Proces je vrlo jednostavan – preko weba ili mobilne aplikacije izabirete uslugu dostupnu u vašem području iz trenutne ponude od 75 različitih kategorija. Ako je to jedostavni posao popravka ili čišćenja plaćate online, ako je složeniji procesalgoritam će pokušati razumjeti detalje vašeg upita i budžet koji želite uložiti te vam predložiti najbolje opcije. I dok je ideja UrbanClapa jednostavna, osiguravanje visoko kvalitetne i brze usluge zahtjeva detaljno planiranje.

 

UrbanCalp ima 20 000 izabranih profesionalca koji pružaju usluge preko njihove stranice i dnevno obradi 5 000 zahtjeva iz šest gradova (Delhi, Mumbaiji, Čenaji, Bangalore, Hajderabad, Pune). Procjenjuju da je vrijednost usluga koja prijeđe preko njihove stranice godišnje 200 milijuna USD. No tvrtka ne staje na sadašnjim rezultatima. Planovi za ekspanziju su agresivni i uključuju širenje na 25 gradova u sljedećih godinu dana, dvostruki broj zaposlenika (od trenutih 300) i uključivanje preko 100 kategorija u ponudu usluga na izbor. Žele proširiti svoju bazu profesionalca na 200 000 i izgraditi kapacitet procesiranja 100 000 dnevnih zahtjeva.

 

Abiradž Bal,Varun Kaitan i Ragav Čandra imaju tipični profil indijskih start up poduzetnika: mladi, obrazovani, ambicionzi i s nešto iskustva -  dvojica imaju iskustava rada u konzultantskoj firmi, a treći je radio za poznatu IT korporaciju u Silicijskoj Dolini.

 

Kažu da su na pravom putu da izgrade veliku firmu koja će Indijcima olakšati svakodnevni život. Kako sve više Indijaca živi u nuklearnim obiteljima, ima veću kupovnu moć te im nije problem platiti nešto višu cijenu za brzu i kvalitetnu uslugu pomoći u svakodnevnim poslovima, ovaj tip tržišta nesumnjivo ima potencijala. Dapače, veličina hyperlokalnog tržišta u Indiji se procjenjuje na 50 milijardi USD.

 

 Preuzeto s Quora.com i YourStory.com

 
Objavljeno: Sri, 04.05.16. 07:33
Indijska startup scena

redBus - osigurana autobusna karta 

 
piše Katarina Karalić  
U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom  nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg.  opširnije
Objavljeno: Sri, 02.03.16. 17:31
Indijska startup scena

Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima

 
piše Katarina Karalić 
"Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja."
opširnije
Objavljeno: Sri, 10.02.16. 17:18
Indijska startup scena

Avanti obrnuta učionica

 
piše Katarina Karalić  
Dvojica diplomanata sa bombajskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
Objavljeno: Sri, 13.01.16. 18:09
Indijska startup scena

Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga 

 
piše Katarina Karalić   
Paytm je izabrao prave partnere –  a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi.  opširnije
Objavljeno: Sri, 09.12.15. 19:18
Indijska startup scena

Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju

 

piše  Katarina Karalić 

“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi - jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.” opširnije
Objavljeno: Sri, 25.11.15. 02:51
Indijska startup scena

Kad Bollywood stupi na start-up scenu 

 
piše Katarina Karalić

Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun. opširnije
Objavljeno: Sri, 11.11.15. 06:32
Indijska startup scena

Druga strana start up priče

 
piše Katarina Karalić 
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Objavljeno: Sri, 28.10.15. 07:58
Indijska startup scena

Dobra hrana, servirana tiho

 
piše Katarina Karalić

Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Objavljeno: Sri, 14.10.15. 17:19
Indijska startup scena

Katica za Sve?

 
Piše Katarina Karalić

 Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Indijska startup scena

Alo, Chefe!

 
piše Katarina Karalić
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Indijska startup scena

Kako je indijska Ola nadmudrila Uber 

 
piše Katarina Karalić   

Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije  pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije
Korisnik:
Lozinka:
Zapamti me:      
PORT.hr