Objavljeno: Sri, 09.12.15. 19:18
Indijska startup scena

Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju

 

piše  Katarina Karalić 

“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi - jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.”
 

Čenaji je prošli tjedan pogodila najteža poplava u zadnjih 100 godina. Kiša je padala nekoliko dana bez prestanka uz dnevnu mjeru padalina jednakoj prosječnoj mjesečnoj količini. Do sada je poginulo 269 ljudi, a milijun ljudi je moralo napustiti svoje domove. No, ova prirodna katastrofa je donijela i neke zanimljive pozitivne incijative na indijskoj start up sceni.


Slijede neke od priča u kojima su start-up biznisi brzo reagirali na ovaj iznenadni društveno osjetljivi problem u svojoj zajednici:

Paytm, firma koja se najlakše opisuje kao "mobilni digitalni novčanik", je ponudila besplatne bonove za obnavljanje kredita na mobitelu u iznosu od 30 INR (3 HRK). “Ideja je da omogućimo ljudima koji su u nevolji da se jave svojim najbližima”, rekli su u Paytm centru u Deliju.

Practo, agregator liječnika i zdravstvenih usluga iz Bangalorea, je postavio listu liječnika koji su dostupni u Čenaiju i koja se obnavlja svakih sat vremena. Ova stranica je vrlo korisna u indijskom kontekstu gdje postoji mnogo opcija u zdravstvenoj industriji i ponekad je teško izabrati onu pravu.

Lookup iz Bangalorea, pretraživač baziran na SMS porukama, je u partnertstvu s lokalnom nevladinom organizacijom Bhumi organizirao povezivanje donora odjeće i hrane s volonterima koji prikupljaju pomoć i distribuiraju je na terenu.

Agregator nisko-budžetnih soba Oyo Rooms je ponudio posebni popust u Čenaiju na svoje smještajne kapacitete ljudima čiji su domovi poplavljeni.

Firma UrbanClap, online tržište usluga, je ponudila besplatani tretman protiv nametnika u poplavljenim domovima. Usluga je vrlo relevatna u nadolazećim tjednima kada će se stanovnici boriti sa čišćenjem, rekonstrukcijom i prevencijom bolesti. 

Uber u Čenaiju se organizirao s besplatnom dostavom hrane, vode i ostalih nužnih potrepština ljudima u privremenim skloništima. Firma je okretno lansirala UberCARE – besplatnu uslugu prijevoza i dostave hrane kamionima koji lakše prolaze poplavljena područja.

Ola, glavni lokalni konkurent međunarodnom Uberu, je ponudio besplatnu hranu i lampe na baterije svojim vozačima. Nestanak struje je najveći problem u poplavljenom gradu. Firma je također lansirala privremenu uslugu OlaBoat- brodove i veslače koji su spremni za izlazak na teren. Zlobnici kažu da je ovo više bio marketinški trik, nego značajna pomoć.



Zomato, agregator restoranskih osvrta, je ponudio uslugu “Meal for Flood Relief” i omogućila korisnicima doniranje kroz Zomato mobilnu aplikaciju. Na svako jelo koje korisnik donira, Zomato donira još jedno dodatno. Jela su ponuđena po niskoj cijeni od 100 INR (10 HRK) i u prvih tjedan dana firma je donirala preko 50 000 objeda.

Commonfloor, portal za nekretnine, kroz inicijativu “Svi smo uz Čenaji” spaja ljude koji trebaju i koji mogu ponuditi sklonište. Mnogi ljudi koji su se našli okruženi vodom su mogli koristiti ovaj portal kako bi locirali najbližu sigurnu lokaciju na koju se mogu skloniti.

Grofers, online usluga dostave, je omogućila svojim korisnicima da pošalju prijeko nužne potrepštine ljudima u potrebi. Preko svoje Web Basket opcije uspjeli su oglasiti potrebne proizvode koje potom Grofers korisnici mogu kupiti i zatražiti dostavu unutar Čenaija.

Kolega trener iz moje kompanije, koji je netom doputovao iz Čenaija, nam je odlično sumirao situaciju: “Ako je nešto jasno u pvoj prirodnoj katastrofi - jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.”


Objavljeno: Sri, 04.05.16. 07:33
Indijska startup scena

redBus - osigurana autobusna karta 

 
piše Katarina Karalić  
U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom  nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg.  opširnije
Objavljeno: Sri, 02.03.16. 17:31
Indijska startup scena

Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima

 
piše Katarina Karalić 
"Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja."
opširnije
Objavljeno: Sri, 10.02.16. 17:18
Indijska startup scena

Avanti obrnuta učionica

 
piše Katarina Karalić  
Dvojica diplomanata sa bombajskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
Objavljeno: Sri, 13.01.16. 18:09
Indijska startup scena

Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga 

 
piše Katarina Karalić   
Paytm je izabrao prave partnere –  a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi.  opširnije
Objavljeno: Sri, 23.12.15. 06:51
Indijska startup scena

UrbanClap – Kupuj Lokalno - Online!

 
piše Katarina Karalić  
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu?   opširnije
Objavljeno: Sri, 25.11.15. 02:51
Indijska startup scena

Kad Bollywood stupi na start-up scenu 

 
piše Katarina Karalić

Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun. opširnije
Objavljeno: Sri, 11.11.15. 06:32
Indijska startup scena

Druga strana start up priče

 
piše Katarina Karalić 
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Objavljeno: Sri, 28.10.15. 07:58
Indijska startup scena

Dobra hrana, servirana tiho

 
piše Katarina Karalić

Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Objavljeno: Sri, 14.10.15. 17:19
Indijska startup scena

Katica za Sve?

 
Piše Katarina Karalić

 Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Indijska startup scena

Alo, Chefe!

 
piše Katarina Karalić
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Indijska startup scena

Kako je indijska Ola nadmudrila Uber 

 
piše Katarina Karalić   

Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije  pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije
Korisnik:
Lozinka:
Zapamti me:      
PORT.hr